Politiezone Antwerpen is voortdurend op zoek naar nieuw talent. Enkele jaren geleden lanceerden ze de rekruteringscampagne “ANDERS”, die vooral de nadruk legde op de uitrusting en middelen waarover ze beschikken en waarmee ze zich onderscheiden van andere politiediensten.
Omdat Politiezone Antwerpen ook wilde tonen dat ze innoveren en investeren in mensen, wilden ze een vernieuwde campagne, ANDERS 2.0. We besloten om vijf diensten in de kijker te zetten: wijkwerking, orida, interventie, mobiele eenheid en burgerprofielen.
We creëerden visueel krachtige campagnebeelden door de gezochte profielen te combineren met beelden van Antwerpen zelf. In video’s brachten we verschillende realistische scenario’s tot leven in het silhouet van een politieprofiel.
Het campagnemateriaal werd op opvallende plekken in de straten geplaatst, via buitenreclame. Twee metrostellen werden volledig voorzien van campagnebeelden en reden een hele maand door Antwerpen.
“We waren op zoek naar een nieuwe visuele identiteit die toch mooi bleef aansluiten bij onze ANDERS-boodschap. Geen eenvoudige opdracht, maar ieders harde werk en kritische blik heeft tot dit prachtige resultaat geleid. Elk detail in de nieuwe campagne klopt. Ze ademt Politiezone Antwerpen, en dat is exact hoe wij het voor ogen hadden.“
Kim Bastiaens Deskundige Communicatie Woordvoerder Politiezone Antwerpen