
Tijdens de eerste lockdown van de Covid-19 pandemie, werkten we samen met de Stad Antwerpen om de campagne “#totstraks” te lanceren. De campagne wilde een gevoel van solidariteit en hoop creëren, met als kernboodschap dat Antwerpenaren elkaar binnenkort weer zouden ontmoeten, maar voorlopig nog even voorzichtig moesten zijn en thuis moesten blijven.
De campagne maakte gebruik van krachtige en herkenbare beelden uit het Antwerpse straatbeeld, zoals lege pleinen, verlaten terrasjes en iconische locaties, vergezeld van de hashtag “#totstraks”. Deze eenvoudige maar doeltreffende boodschap moest het gemis en de anticipatie weerspiegelen die velen voelden. Het herinnerde mensen eraan dat hun inspanningen om thuis te blijven, deel uitmaakten van een groter doel: de stad beschermen en straks weer ten volle beleven.
De boodschap werd op verschillende communicatiekanalen verspreid: affiches in de stad, sociale media, digitale borden en meer. Op deze manier werd de stad letterlijk als het ware ‘in de wacht gezet’, maar op een hoopvolle manier die focuste op wederzien, verbondenheid en samen de moeilijkste tijden doorstaan.
Daarnaast werd er voor de middenstand een uitgebreide toolbox ontwikkeld. Deze toolbox voorzag handelaars in de stad van de nodige middelen en communicatiematerialen om hun klanten dicht bij hen te houden, ondanks de beperkende maatregelen die fysieke ontmoetingen tijdelijk onmogelijk maakten. Van digitale templates tot sociale mediacampagnes, van affiches tot gepersonaliseerde communicatietips – alles was erop gericht om het contact met hun cliënteel warm te houden. Zo kregen ondernemers de kans om te laten weten dat ze er, ondanks de afstand, nog steeds voor hun klanten waren en dat ze uitkeken naar het moment waarop iedereen weer vrij en veilig samen zou kunnen komen.
Met #totstraks zette Stad Antwerpen in op positiviteit en verbondenheid, zowel voor de inwoners als voor de lokale ondernemers. De campagne bood hoop en toekomstperspectief in een uitdagende periode.
Vlaamsekaai 76
2000 Antwerpen
België
© 2024 All rights Reserved. Design by Done by Friday