GO! - Love the Stereotypes

GO-Header desktop-2500x1000px
GO-Header mobile-1080x1920px

GO! (Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap) wilde de negatieve stereotypen waarmee leerkrachten vaak te maken krijgen in de maatschappij op een creatieve en krachtige manier aanpakken. Leerkrachten worden vaak afgeschilderd als mensen die weinig werken, te veel vakantie hebben of het werk eenvoudig vinden. Deze clichés staan in schril contrast met de toewijding, het harde werk en de impact die leerkrachten daadwerkelijk leveren in het onderwijs.

We ontwikkelden de campagne “Love the Stereotypes” om deze vooroordelen om te draaien en te transformeren in speelse, positieve boodschappen die de kernwaarden en uitdagingen van het onderwijs blootleggen. In plaats van de stereotypes simpelweg tegen te spreken, werden ze omarmd en humoristisch verwerkt in een wervingscampagne om nieuwe leerkrachten aan te trekken. Zo werd bijvoorbeeld “veel vakantie” vertaald naar “veel tijd voor jouw creativiteit” en “lui zijn” werd omgevormd tot “ruimte voor ontspanning en groei”.

De campagne maakte gebruik van krachtige visuals, treffende slogans en getuigenissen van echte leerkrachten om de veelzijdigheid en de echte waarde van het beroep te tonen. Door humor en herkenbaarheid in te zetten, slaagde de campagne erin om aandacht te trekken, het gesprek aan te wakkeren en een frisse kijk te bieden op het beroep van leerkracht. De boodschap werd zowel via digitale platformen, zoals sociale media, als fysieke uitingen breed onder de aandacht gebracht.

Met deze aanpak toonde GO! dat leerkrachten niet alleen onmisbaar zijn, maar dat ze ook een waardevolle en inspirerende rol vervullen in de samenleving. De campagne versterkte het imago van het beroep en nodigde mensen uit om mee te bouwen aan de toekomst van het onderwijs in Vlaanderen.

Gerelateerde cases

Done by Friday Logo

Vlaamsekaai 76
2000 Antwerpen
België

© 2024 All rights Reserved. Design by Done by Friday