In de afgelopen jaren is het aantal weggebruikers in Antwerpen aanzienlijk toegenomen, mede door de opkomst van nieuwe vervoersmiddelen zoals elektrische steps en gemotoriseerde skateboards. Dit heeft geleid tot drukker en complexer stadsverkeer, waarbij de tolerantie onder weggebruikers afneemt. Om deze uitdaging aan te pakken, werkten we samen met Politiezone Antwerpen en de Stad Antwerpen aan een creatieve verkeerscampagne.
De campagne richtte zich op diverse verkeersproblemen, doelgroepen, locaties en vervoersmiddelen. Er werden vier herkenbare verkeerssituaties in de stad geselecteerd, waarbij schaduwen het gedrag van weggebruikers weerspiegelen. Bovendien werden er animaties van deze beelden gemaakt om de boodschap kracht bij te zetten.
Om de campagne op een verrassende manier te introduceren, vroegen we kinderen om hun ongefilterde mening te geven over het verkeersgedrag van hun ouders of familieleden. Deze authentieke en persoonlijke aanpak benadrukte de noodzaak van bewustwording en gedragsverandering in het verkeer.